Web Content Viewer
Структура и функции
Дейността на общинския съвет, на кмета на общината, на кмета на района и на кмета на кметството се подпомага от общинска администрация.
Общинската администрация е структурирана в дирекции и отдели.
Според разпределението на дейностите, които извършва, общинската администрация е обща и специализирана.
Общата администрация осигурява технически дейността на кмета на общината, на неговата специализирана администрация и дейностите по административно обслужване на гражданите и юридическите лица.
Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на кмета на общината като орган на изпълнителната власт. В общинска администрация съществуват служители и звена, които са на пряко подчинение на кмета на общината и председателя на общинския съвет.
Администрацията осъществява своята дейност при спазване на следните принципи:
- законност
- откритост и достъпност
- отговорност и отчетност
- ефективност
- субординация и координация
- предвидимост
- обективност и безпристрастност
- непрекъснато усъвършенстване на качеството
Дейността на общинската администрация се осъществява от държавни служители и служители, работещи по трудово правоотношение.
Изискванията към образователно-квалификационната степен и професионалния опит на служителите са установени в Класификатора на длъжностите в администрацията